TAMBUR ELEK

Boru hattına monte edilen en ince ızgaralardır. 0,25-0,5 mm partikül büyüklüğündeki katı maddeleri tutma özelliğine sahiptir. En çok, endüstrilerin atıksu arıtma tesislerinde kullanılır. Tambur elek, dıştan akışlı olarak gelen suda mevcut olan katı atıkların elek dışında tutulması esasına göre çalışır. 

Tambur elekler genellikle;

  • Tambur
  • Sıyırıcı bıçak
  • Karşı Ağırlık 
  • Gövde
  • Alt Şasi
  • Şut
  • Çıkış Haznesi
  • Tahrik Ünitesinden oluşmaktadır.

Ana gövde epoksi boya kaplı karbon çeliğinden imal edilmektedir. Çıkış haznesi polipropilen malzemeden üretilmektedir. Özel olarak üçgen biçiminde ve çok ince kesilmiş teller özel işlemler ile tambur haline getirilmektedir. İnce gözenekli olması katı atıkların büyük oranda tutularak atık suyun kirlilik düzeyini en aza indirgenmesine ve su devri açısından yüksek verimle çalışmasına olanak sağlar. 

Tamburun üzerinde kalan katı atıklar sıyırıcının yardımıyla temizlenerek bertaraf noktasına iletilir. Sistem, besleme tankına alınan atık suyun Tambur eleğe verilmesiyle çalışmaya başlar. 
Tambur üzerinde askıda kalan atıklar tamburun yapmış olduğu sürekli dönüş hareketi sayesinde sıyrılır. Filtrelenen su çıkış noktasından deşarj edilir. Tambur eleğin içerisinde yıkama sistemi vardır. Bu sistem atıkta bulunan yağlı partiküllerin ızgara gözeneklerini tıkamaması için basınçlı su püskürtmesi hareketiyle çalışır.

Tambur birbirine paralel ve üçgen kesimli tellerin oluşturduğu spirallerden oluşur. Karşıt ağırlık, elek yüzeyi ile bıçak arasındaki mesafe ve bıçağın tambur üzerine uyguladığı basınç ağırlığın ileri geri hareket ettirilmesiyle ayarlanır.

Çıkış haznesi tambur üzerinden sıyrılan atıkların konteynıra sevki için kullanılmaktadır. PP malzemeden üretimi yapılmaktadır. Tahrik ünitesi, standart olarak korumalı motorlardan ve motorun çıkış hızını düşünerek tambur için en uygun devri yakalayacak olan dişli grubundan oluşmaktadır.